15 april KURS «Tjen mer penger med facebook»

 Grunnleggende FACE BOOK-KURS FOR NÆRINGSDRIVENDE

15 april 2016

 Lær hva som må til for å lykkes og få grunnleggende kjennskap til Facebook som en spennende markedsføringskanal.

Rakkestad Næringsråd

Fredag 15 april 2016 inviterer Rakkestad Næringsråd til et praktisk kurs sammen med kommunikasjons-rådgiver Roy Hovdan i Hovdan.Com AS. Kurset har hatt stor suksess andre steder, og Roy Hovdan har mer enn 20 års medieerfaring som journalist og rådgiver på området.

KURSET ER ÅPENT FOR ALLE!

Deltagerne bør ha opprettet en personlig FB-profil på forhånd, og ha PC/Mac med seg til kurset.

PRIS: Seminaret er åpnet for alle.
Prisen er kr 1250.- for medlemmer i Rakkestad Næringsråd og kr.1750.- for ikke-medlem, enkel servering inkludert.

BINDENE PÅMELDING: Sendes til: anja@rakkestadnaringsrad.no

Dersom det blir færre enn fem (5) påmeldte avlyses kurset. Maks antall deltakere er 15.

PÅ KURSET LÆRER DU:

  • Hvordan du etablerer en side på Facebook for din virksomhet
  • Hva fører det med seg av muligheter og utfordringer
  • Hvordan bruke Facebook til dialog med dine målgrupper
  • Hvordan generere mer trafikk til din nettside/nettbutikk
  • Hvordan man effektivt og rimelig kan annonsere på Facebook

 

 

Noen FAKTA: (kilde: https://metronet.no/statistikk-sosiale-medier-2014/)

Over 3,2 millioner nordmenn er registrert på Facebook, de fleste bruker den daglig. Facebook er kongen og flaggskipet av alle sosiale plattformer. Facebook vokste fra å være et Harvard studentmedlemskap på nett i 2004, til å bli et sosialt felleskap på verdensbasis med 1,32 milliarder aktive brukere i 2014. Norge stiller seg høyt oppe på listen over størst brukermasse. Mediekanalen er en effektiv annonseplattform, med svært avanserte segmenteringsmuligheter. Dette legger til rette for målrettede og kostnadsbesparende kampanjer.

 Nøkkeltall for 2014:

  • 80 prosent av Facebook trafikk går via mobil.
  • Det er over 3 millioner nordmenn på Facebook.
  • 2,4 millioner sjekker Facebook daglig der 1,9 millioner av dem gjør det via mobil.
  • 2,9 millioner er aktive i måneden – det tilsvarer 70% av Internett brukere i Norge.
  • 82 prosent av brukere som er aktive, sjekker Facebook hver dag.
  • Det største segmentet på Facebook er brukere i alderen 25 – 34 år etterfulgt av 35 -44 år.

Det betyr at alle næringsdrivende kan treffe mange nåværende og potensielle kunder der.Rakkestad Næringsråd gir deg denne muligheten til å lære hvordan du skal bruke Facebook for å nå dine salgsmål.